Kön

Det finns många teorier och myter om mammans utseende och tillstånd som berättar om vilket kön ens bebis har. Det handlar om hur magen ser ut, hur man mår, hur mycket i vikt man har ökat och så vidare... Vi tror inte ett dugg på dessa teorier och myter utan jag går till 98% på det som BM sa på vårt UL.

Så detta är till alla Er som är nyfikna på vad det kan bli för kön, om ni tror på dessa teorier som sagt..


Hjärtljuden
[  ] Under 140 slag/minut = Pojke
[X] Över 140 slag/minut = Flicka 

Lugn/Vild bebis
[X]Lugn bebis = Flicka
[  ] Vild bebis = Pojke
vår bebis är till större delen av dagen lugn och även på natten. Jag får sova och behöver inte gå upp för att besöka toan eller kylskåpet. Men när det väl är rörelser så är det rörelser från höger till vänster :)

Halsbränna
[  ] Mycket halsbränna = Flicka
[X] Lite halsbränna = Pojke


Illamående
[  ] Mycket illamående = Flicka
[X] Inget alls= Pojke

Hög/låg mage
[X] Låg mage = Flicka
[  ] Hög mage = Pojke
Vi anser att magen är låg iaf, jag kan fortfarande andas och mina revben sitter där de ska.

 Toppig/bred mage
[X] Bred mage = Flicka
[  ] Toppig mage = Pojke
Hur mycket toppig och hur bred ska den vara för att få kallas så eg?! Men min mage är nog mer bred än toppig..

Mammans hårväxt
[X] Samma hårväxt = Flicka
[  ] Mer hårväxt = Pojke
Ja, inte växer det mer iaf...

Hickande bebis
[  ] Mkt hicka = Flicka
[X] Lite hicka = Pojke
Har bara konstaterat att det varit hicka 1 gång, då av BM, så det kan ha varit mkt innan det och det kan lika gärna ha varit lite av de innan också... 

Pigmentsrand
[X] Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka
[  ] Lång rand = Pojke

Mammas skönhet
[  ] Minskad skönhet = Flicka
[X] Bibehållen skönhet = Pojke
klart jag behåller min skönhet, med mina knep ;)



Blödande tandkött

[  ] Mycket blödande tandkött = Flicka
[X] Lite/inget blödande tandkött = Pojke

Mammans sug/cravings
[X] Surt, frukt, grönsaker = Flicka
[  ] Choklad, salt, laktits = Pojke
Kan inte räkna med choklad, har alltid varit sugen på choklad och salt. Men nu är det faktiskt lite mindre sug efter det..

Utputande navel
[  ] Tidigt i graviditeten = Flicka
[X] Sent i graviditeten/inte alls = Pojke
Vad är mellanläget?! Men tror nog att det kom sent...eller var det tidigt..

Urinvägsinfektioner
[  ] Många UVI, ofta = Flicka
[X] Inga = Pojke

 Viktuppgången
[  ] Mkt viktuppgång i början = Flicka
[X] Lite viktuppgång i början = Pojke
Har förträngt början, men eftersom slutet inte har vart än, utan är inne på slutspurten så är det svårt att jmf. Men vill påstå att min vikt kom någon gång i mitten och har nu stannat..


Resultat:
Flicka: 7/15
pojke: 8/15
Resultatet kan vara + - 0 då den om hicka är lite osäker..


Min graviditet har hittills varit smärtfri, i den bemärkelsen att jag har inte mått illa utan var väldigt trött i början bara, har inga speciella cravings, har inte ökat speciellt mycket i vikt, har dock blivit lite mer glömsk och förvirrad :) Men för övrigt går det väldigt bra! jag har lugna nätter vilket jag är tacksam för, så nu hoppas vi på att detta kan hålla i sig efter förlossningen också :)

Vid pennan / T


Kommentarer
Postat av: Nina

Att vara förvirrad hör till, de blir inte så mycke bättre heller tyckte ja i alla fall. Sen när bebisen kommit ä man ännu mer förvirrad:) Som Maude på jobbet brukade säga till mig: Då har du mjölk i huvudet, hihihi:)

2010-12-19 @ 21:36:11
Postat av: anna-sara

Jag va så trött på allas kommentarer om va det va för kön. Många trodde flicka, även jag. Jag hade det ganska exakt så som du berättar att du har det. Och det visade sig vara en pojke. Det blir ett barn och det är det viktigaste=) Lycka till!

2010-12-20 @ 15:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0