5 min-metoden

Go kväll. Idag är första dagen som vi på allvar har satt igång 5min-metoden. Och det är inte det lättaste fast man vet att ens barn inte far illa, så gör det ont i hjärta på en att höra henne gråta och ligga där inne och snyfta! Fy!! Hon är van att vi har fått henne att somna genom att ligga bredvid henne och nu funderar man på om hon kan vara mörkrädd också... Men förhoppningsvis kommer det inom en snar framtid vara mycket bättre. Tidigare ikväll trodde jag att vi skulle slippa detta då hon var supertrött och somnade direkt efter vällingen, men icke, ganska snart hade vi en vaken liten skrutt! Godingen!

Är det någon utav er som har erfarenhet av metoden och hur fungerade isf för er?


Kommentarer
Postat av: Linda w

Vi körde också den metoden och det funkade tillslut men vi fick gå från att Maja somnade i famnen till att vi satt bredvid sängen tills hon somnade. Sedan när hon var trygg i det gick det att lämna henne att somna själv i sängen. Lycka till :)

2011-11-28 @ 22:49:21
Postat av: Linda

Har Irma flyttat in i eget rum eller varför har ni ändrat hennes nattningsrutin??



Gör det som du och Daniel mår bäst av! Jag förstår att det är jobbigt för det är tufft att höra sitt eget barn gråta trots att man vet att det inte är någon fara med dom.. Kämpa och var konsekventa när ni väl har valt en metod.

2011-11-29 @ 12:30:09
URL: http://karlstadtos.blogspot.com/
Postat av: AnnaMalin

Hej Therese! Vet hur det känns... vi har testat detta, fast 3 min till att börja med för det blev vi rekommenderade då jag tyckte 5 var "mkt" :P Det fungerade jättebra! Håll ut :-) Som sagt, det känns verkligen i mammahjärtat, men samtidigt gav det resultat och hon somnar lättare nu. Vi får använda det ibland då hon är lite tjurig vid läggning, men vi kanske bara behöver den där 3-5-minuaren ett par ggr innan hon somnar.



Pepp till er, hoppas Irma somnar lättare snart! Kramar!

2011-11-30 @ 15:56:12
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Karin

Vi har kört 5-min metoden...kanske inte just fem min i början men sen somna Julia efter bara några kvällar...och det var ett tag sen vi körde detta!Tips är att köpa ikeas nattlampa den är s¨åå bra och ställ in i rummet så lyser det lite:) Det gör ont men det går över å då blir det bra!Lycka till och kram

2011-11-30 @ 20:19:53
URL: http://shoegalnogg.blogspot.com/
Postat av: Jenny L

Vi körde 5-min metoden på Mira och tyckte det funkade jättebra. Tog kanske en vecka så hajade hon galoppen. Hur går det för er?

2011-12-01 @ 23:33:55
URL: http://jennyler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0