How do you measure, a year in the life?

Ett år går fort, ett år av kärlek, lek allvar, skratt, tårar, glädje, sorg, önskningar med mera. För snart 9 månader sen, en graviditet borta kom vår skatt, det är bara dryga 3 månader kvar tills det har gått 1 helt år! När jag tänker tillbaka på dessa underbara glädjefulla månader blir jag ledsen, det känns som jag har missat så mycket men ändå inte, samtidigt som jag är så glad. Irma utvecklas snabbt och vi har många roliga dagar tillsammans.

Innan Irma kom hade jag föreställningen om att vi kommer hinna med så mycket och att tiden kommer inte alls gå fort och att vi kommer kunna göra massor av spännande saker tillsammans innan mitt år hemma med henne är över, idag vet jag bättre. Vi hinner med en hel del men inte så som jag hade tänkt, tiden går alldeles för fort. Jag vill heller inte ha något varje dag, vilket vi inte har, men som sagt innan Irma kom mätte jag mitt kommande år i mycket kärlek och mys och roliga äventyr...och jag tror faktiskt att jag kommer fortsätta att tänka om kommande år på samma sätt, men nu med lite mer större utmaningar så som dagis.

Jämför jag året nu med de innan ens Irma var påtänkt mätte jag nog åren i jobb och äventyr med min bättre hälft. Nu skulle man skulle kunna säga att jag mäter åren med utveckling, Irmas utveckling och Kärlek!

Hur eller med vad mäter du ett år?

(Låten som inspirerade mina tankar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0