En dag som denna...

..har bjudit på många bra och glada ting. Den tråkiga väntan imorse var som bortblåst när jag klev ut från tentasalen, lättnaden inföll sig! Det var direkt hem och piffa till sig och sen iväg till FORMmässan, vilket enligt vår mening inte var speciellt mycket ha. Allt du kunde hitta där kan du hitta i butikerna i stan eller i närheten. Entrépriset var dock humant men som sagt innehållet var det dessvärre minuspoäng på. Jag hade hoppats på lite mer udda saker som man inte kan få tag i i en butik här i stan eller i närheten.



Nu hängde vi inte läpp för detta utan styrde istället bilen hem med färg från Stuvbutiken och satte igång med utemöblerna istället. En stycke Grythyttesoffa med två tillhörande stolar fick sig en makeover. De svarta medarna med de röda ryggstöden och sittplats målades om till den moderna vita nyansen! Härligt fräscht! Imorgon ska lager nr 2 dit, sen är man välkommen på en utefika! ;) Danne fortsatte att riva upp rötter, så nu ska vi fixa ner muren!

Efter att ha målat och fått en rygg som en gammal dam ställde jag mig redo att slava framför spisen. Ikväll var det min tur att fixa hemliga middag, men innan dess passade jag och Irma på att baka dumlekakor! Irma var för kvällen inte bara mitt pratsällskap utan hade också lite modevisning med en bunke på huvudet varvat med mössa och mina solglasögon!



Nu ska jag gotta ner mig i soffan och Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Pyssliga ni är ni två, målar och fixar och har er!:)

Själv vill jag ha sommar nu så jag får plantera massa fina blommor och inreda balkongen^^

2012-04-29 @ 09:40:45
URL: http://taaz.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Vad bra det blir - tänk vad lite vit färg kan göra!! Har också varit på div möbler där hemma med vit kulör, blir ju så fräscht som du skriver :-)



Och vad söööt Irma är! Värsta modeshowen!



Kraaam

2012-05-01 @ 10:14:58
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0