Nattning

En både tids- och energikrävande tid här hemma är här igen. Vi försöker få in en ny rutin kring nattningen av Irma. Tidigare har vi legat bredvid henne tills hon somnat, det känner vi nu att vi måste bryta inför bebisen ankomst för att underlätta dels för mig när Danne jobbar kväll. Så nu blir det lägga henne och läsa en saga och sen gå ut.

Vi började i måndagskväll och då fick jag hålla på i 1,5h innan hon tillslut somnade i vår säng, dock ensam men ändå. Andra dagen kunde jag lämna övervåningen efter dryga halvtimmen! Att hålla på såhär är inte lätt, man blir både frustrerad och full i skratt, för att hitta henne isttandes i soffan i gästrummet under en filt gör det inte lätt att hålla sig för skratt. Lilla godingen! Men skam den som ger sig och just i sådan här lägen när jag har bestämt mig för att NU ska det bli en förändring då är min envishet svår att slå. Idag gick det ganska lätt, det var några inlyft annars somnade hon på dryga halvtimmen. Förra nattnings-försöket tog 1v så jag hoppas detta försök kan gå lika smidigt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0